FORUM DA FORUM | aradığınız tüm konuların adresi | Sayfa 7
Ana Sayfa Blog Sayfa 7

WordPress Nedir Ne işe Yarar ve Hangi Amaçla Kullanılır ?

0

WordPress birçok tanımda “bir içerik yönetim sistemi” olarak tanımlanır. Peki nedir “içerik yönetim sistemi”? İçerik yönetim sistemindeki içerik kelimesi bildiğiniz web sayfası içeriğidir. Bildiğiniz gibi “body” etiketinin içerisine yazdığınız herşey web sayfasının içeriğini oluşturur. İşte siz de bir web sitesi oluşturacaksanız bu web sitesini web sayfalarını tasarlayarak yapabilirsiniz. Web sayfalarının içerisinde de “body” etiketi bulunur. Bu “body” etiketleri aslında web sitesini kullanan ziyaretçilere yansıyan tarafıdır.

İşte siz de bu içeriği güncellemek, silmek, yeni içerik eklemek, içeriğe resim eklemek, video eklemek gibi daha sayabileceğimiz birçok işlemi WordPress sayesinde yapabilirsiniz. WordPress nedir ne işe yarar sorusuna bu bir yanıt olabilir. Kısacası WordPress bir internet sitesi hazırlamak isteyenler için oluşturulmuş, gelişmiş özelliklere sahip, güvenli etkili hızlı bir yapının ta kendisidir. Matt Mullenweg adında 19 yaşındaki genç tarafından 2003 yılında oluşturulan bu sistem, yine onun öncülüğünde dünyanın en çok kullanılan, bilinen blog site yapısını baz alan yapıya dönüşmüştür. WordPress programlama olarak PHP dilini kullanır. Ayrıca “open source” adını verdiğimiz açık kaynak kodlamayı kullanan WordPress ücretsiz olarak kurulup, kullanılabilir. Günümüzde en son bugün itibariyle 4.8.2 versiyonuna kadar ulaşılmış ve geliştirilmiştir.

WordPress Nedir Ne işe Yarar Nerelerde Kullanılır ?

Önceleri blog siteler için kullanılsa da WordPress daha sonra tüm web sistemleri için kullanılır hale geldi. E-ticaret sistemlerinden tutun, haber yayın sitelerine, rezervasyon sistemlerinden tutun daha çok fazla sayılabilecek yapılar için WordPress kullanılır hale gelmiştir.

WordPress’in yapısı aslında çok basittir. Son eklenen yazıların özeti blog halinde anasayfada yani açılış sayfasında listelenir. Buradaki detay linklerine tıklayarak yazıların ayrıntı bölümlerine ulaşabilirsiniz. Aslında WordPress’te iki düzenlenebilir içerik bulunur. Birisi “Yazılar” diğeri ise “Sayfalar” adıyla anılırlar. Sayfalar wordpress sitede sabit, devamlı şekilde durağan biçimde depolanacak olan içeriklerin bulunduğu yapılardır. Örneğin bir sitede “iletişim”, “hakkımızda” gibi yapılar “Sayfa” olarak düzenlenirler. Yazılar ise devamlı güncellenebilecek, kategoriler halinde oluşturulup listelenecek olan yapılara verilen isimdir. Örneğin bir haber sitesinde hergün yayınlanan yeni bilgilerin yer aldığı haber metinleri “Yazılar” bölümünden oluşturulurlar.

WordPress birçok platform için kullanılabilir. WordPress ‘in en güçlü yanı Google tarafından oldukça sevilen bir yapıya sahip olmasıdır. Yani eklediğiniz yazılar çabuk indexlenir, hedef kitlenize bu şekilde daha çabuk ulaşabilirsiniz. Kişisel sitelerde çok fazla web sayfası bulunmadığı için WordPress’ e ihtiyacınız olmayabilir, ancak bir haber sitesi, bir makale sitesi oluşturuyorsanız, WordPress sizin için bir nimettir. Çünkü WordPress’te bir yazı ekleme, düzenleme, resim ekleme gibi işlemleri kolaylıkla yapabilirsiniz.

Ayrıca WordPress çok geniş eklenti çeşidiyle kullanıcılarına sunulur. Hem WordPress’in ücretsiz olması, hem de birçok işe yarar eklentinin ücretsiz olarak sunulması da çok büyük avantajdır. Sitenize etkileşimli bir hale getirmek için WordPress eklentileri size yetiyor hatta artıyor bile.
Wordpress’ in tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’ de kullanıcıları çok fazladır. Bu nedenle yeni sürüm yayınlanır yayınlanmaz, Türkçe dil desteği de hemen ardından yayınlanır. Bu da gösteriyor ki tüm dünyada çok yoğun bir şekilde tercih edilen bu içerik yönetim sistemi ülkemizde de bir numara. Türkçe WordPress sürümünü indirmek için wordpress kullanabilirsiniz.

Not: Makale özgün bir makaledir. Alıntı yapmadan kullanılamaz. @bilgisayar.name
Wordpress Nedir Ne işe Yarar ve Hangi Amaçla Kullanılır ?

Google Adwords Nedir Ve Nasıl Çalışır?

0

 

Her gün milyarlarca insan internet ortamında farklı arama motorlarını kullanarak farklı anahtar kelimelerle aramalar yapıyorlar. Bildiğiniz gibi Google bu anlamda birçok kişi tarafından bilinen ve dünya üzerindeki en çok kullanılan arama motoru ünvanını taşıyor, ve uzun bir süre taşıyacağından kimsenin de şüphesi yok. Arama motorları kullanım oranlarına göre :

%89.27 Google

%3.66 Bing

%3.39 Yahoo

%0.88 Baidu

%0.55 Ask Jeeves

%2.25 Other

Google Adwords, metin bazlı bir reklam modelidir. Sunulacak reklam, genellikle belli limitler içinde kullanacağınız satırlardan oluşmaktadır: “İlgi çekici başlık”, “Açıklama satırı”, ve “site alan adı”.

Reklamınız, reklam veren tarafından gösterildiğinde değil, reklamı gören kişiler tıkladığında ücret ödersiniz. Bu ücret, reklamınızın gösterilmesini istediğiniz anahtar kelimelerde yaşanan rekabete göre değişir. Reklamınızın rakipler arasından sıyrılıp ön sıralarda gösterilmesi için daha çok ücret ödemeniz gerekmektedir. Kısacası, bir tür açık arttırma sistemi gibidir.

 

Adwords Nasıl Çalışır?

AdWords’ün nasıl çalıştığını anlamak ve reklam bütçenizden en iyi şekilde yararlanmak için anahtar kelimeler, yerleşimler, Reklam Sıralaması, teklifler ve Kalite Puanı gibi bazı yapı taşları hakkında daha fazla bilgi edinmeniz önemlidir.

Seçilen kelimeler ve kelime öbekleri aratılan anahtar kelimelerle özdeşleştiği zaman reklamlarınızın görünme olasılığı artacaktır. Eğer siz orijinal yedek parça satıyorsanız, anahtar kelime olarak kampanyanızda ‘orijinal yedek parça’ ifadesini kullanabilirsiniz. Ziyaretçiler Google’a orijinal yedek parça yada benzer bir terim yazdığında, arama sonuçlarının yanında reklamlarınız görünebilir. Ayrıca orijinal yedek parça satışı yapan Google’la alakalı tüm kanallar ve web sitelerinde reklamlarınız görünebilir.

İpucu: Reklam verirken anahtar kelimeleriniz spesifik olması sizi yatırımlarınızı da olumlu yönde artıracaktır. Örneğin; yedek parça satışı yerine orijinal yedek parça temini gibi kendi alanlarınızı içerek daha özgü anahtar kelime grupları oluşturmak daha yararlı olacaktır.

Aynı anahtar kelimeye birden fazla reklam veren olmuş ise hangi reklam yayınlanır?

Google Adwords’e  başlarken reklam verenlerin  kendi anahtar kelimelerini, bu anahtar kelimelerden oluşan grupları ve bu kelimeler için ödeyecekleri alt & üst limitlerini belirlemeleri gerekir. Eğer aynı anahtar kelime birden fazla reklam veren tarafından kullanıldıysa, bu durumda Google reklam sıralaması yöntemine gider. Reklam sıralaması; reklamların sayfada gösterildiği reklam konumunuzu ve reklamlarınızın gösterilip gösterilmeyeceğini belirlemek için kullanılan bir değerdir. Reklam Sıralaması; teklif tutarınız, Kalite Puanı bileşenleri (beklenen tıklama oranı, reklam alaka düzeyi ve açılış sayfası deneyimi) ve uzantılar ile diğer reklam biçimlerinin beklenen etkisi kullanılarak hesaplanır.
Bu sıralama süreci içerisinde Google, reklam verenler tarafından belirlenen anahtar kelimelerin içerisinde aranan kelimeyle en alakalı kelimeyi seçer. Sıralama sürecine girildikten sonra reklamınızın görüntülenip görüntülenmeyeceği, görüntülenirse kaçıncı sırada görüntüleneceğini Google iki temel faktöre dayanarak belirler:

En yüksek teklif: Anahtar kelime için ödenecek ve sizin tarafınızdan belirlenen üst limittir.

Kalite skoru (quality score): CTR, yakınlık (relevance) ve yönlendirilen web sayfasına göre belirlenir. Kalite skoru reklamınızın aranan kelimeye olan yakınlığını ve kullanıcının işine ne kadar yarayacağını belirlemek için kullanılan bir ölçme sistemidir. Dolayısıyla kalite skorunuz ne kadar yüksek olursa, reklamınızın görüntülenme oranı da o oranda yüksek olur.

Bu iki faktör birbiriyle çarpıldıktan sonraki ortaya çıkan puanın rakiplerinize oranla yüksekliği, reklamınızın görüntülenip görüntülenmeyeceğini, görüntülenirse kaçıncı sırada olacağını belirler. Tıklama başına ödeyeceğiniz miktarı ise Google, aşağıdaki formüle göre belirler:

CPC= (Puanlama sıralamasında sizden bir sonraki reklam verenin puanı / Kalite skorunuz) +0,01$

Bunların yanında Reklam Uzantılarınızın da önemi vardır. Reklam Uzantıları; reklamınızla birlikte adres, telefon numarası, mağaza değerlendirmesi veya daha fazla web sayfası bağlantısı gibi işletmenizle ilgili ekstra bilgileri gösteren bir özelliktir.

Google AdWords çalışma sistemini anladıkça reklam ağından sağlayacağınız kazanç artacaktır. Reklam için hazırladığınız metnin anahtar kelimelerle tamamen alakalı olduğundan emin olun. Yapılan arama ile sizin reklamınız ne kadar alakalı ise alacağınız trafik o derecede çok olacaktır. Ayrıca Google arama sonuçları ile yüksek oranda alakalı olan reklamları ödüllendirerek daha az bir reklam bütçesi karşılığında üst sıralara çıkarmaktadır, bu reklamların kalitesini ve sonuçlarla alakalı olmasını artırmak için uygulanan bir yöntemdir. Bu şekilde verdiğiniz teklife ek olarak performansınız da görünürlülüğünüzü etkilemektedir. Google’ın para kazanması tamamen sizin reklamlarınıza ne kadar tıklandığı ile ilgilidir bu sebeple iyi performans gösteren kaliteli ve alakalı reklamlar daha çok tıklanacağından bu özelliklerdeki reklamların görünürlülüğü de daha fazla olacaktır.

Google Adwords’ün Etkinliğini Artırmak İçin Neler Yapılabilir?
Adwords sistemi, reklamlarınızın kaç kez görüntülendiği, kaç kez tıklandığı, size ne kadar maliyet oluştuğu gibi bilgileri tüm açıklığı ile sunar. Bu şekilde, kaç TL’lik reklam harcaması yapmanız karşılığında, reklamınızın kaç kez görüntülendiğini ve sitenize kaç kişinin geldiği görebilirsiniz. Bu önemli bir şeffaflık sağlar.

Ayrıca, Google Analytics gibi ücretsiz istatistik sistemleri kurarak Adwords ile entegrasyonunu sağladığınızda, reklamınıza tıklayarak sitenize gelen kişilerin, ziyaret edilmesini istediğiniz bir hedef sayfayı ne ölçüde ziyaret ettiklerini (reklam dönüşüm oranını) dahi incelemeniz mümkün olur. Bunun dışında, önceki yanıtlarımızda da bahsettiğimiz, optimum ücretlendirme yapmak, farklı kelimeler için farklı reklamlar oluşturmak, reklam alternatifleri ile en iyi sonucu test etmek denenmelidir.

Arama motoru kullanıcıları, arama yaparken aradıkları ürün veya servisle ilgili reklamlar gördüklerinde reklama tıklama olasılıkları oldukça yüksektir.  Google kullanıcılarının zor yollarla, yanlış sonuçlara ulaşmasındansa doğru sonuca kolayca ulaşmasını istediğinden arama sonuçları ile yüksek oranda alakalı olan reklamları ödüllendirmektedir

 

ADSENSE ILE PARA KAZANMA

0

 

Google Adsense ile Para Kazanmak

İnternetten para kazanmada en iyi yöntemlerden biri Adsense’ tir. Adsense, Google’ ın reklam servisidir.Google AdWords ile reklam verenler, reklamlarını oluşturur ve yayıncılarda Google Adnsense yoluyla bu reklamları sitelerine alabilirler.

Adsense sistemi akıllı ve avantajlıdır.Google her birimizden veri toplayıp bu verileri reklam göstericegi zaman kullanır.En son yaptıgınız arama veya en son gezdiginiz siteleri bularak size en uygun reklamı göstermeye çalışır.

Adsense’in avantajı ise ziyaretçilerinize alakalı reklamlar göstermektir. ziyaretçilerinizin  geçmiş bilgileri ya da o anda okuduğu konu ile alakalı olarak gelen reklamlardır. Bu sayede hem ziyaretçilerinizin tıklama olasılığı artar (yani sizin para kazanma olasılığınız) hem de reklam veren doğru kişiye ulaşmış olur.

Google, sitenizde yayınladıgınız reklamların %68’ini size %32’lik payını ise kendisine alır.Yani tıklanılan reklam tık başına 1 TL ödüyorsa sizin hesabınıza 68 kr. gelecektir.Hesabınızda 200TL biriktigi zaman Google otomatik olarak, siz para çekme talebinde bulunmuşsunuz gibi paranızı yatırır. Buda paranın size bir sonraki ay gelecegi anlamını taşıyor. Ocak ayında 200TL’ ye ulaştıysanız paranız Subat ayında yatacaktır.

Google politikaları esneklik içermez. Ufak bir politika ihlalinizde, Google sizi rutin kontrol zamanlarından birinde banlar.Bu yüzden Google Adnsense kurallarını doğru anlayıp, bu kurallar dışına çıkılmaması gerekir. Google’ ı kandırabileceginizi sakın düşünmeyin! Hesabınız kapatıldıgında kazandıgınız para ödenmez ve Adsense’ e tekrar başvuramazsınız.

Adsense ile kaç para kazanılır

Adsense ile birçok kişinin çok büyük paralar kazandığından bahsetmiştim. Ancak bu kişiler genelde yabancı ülkelerde yaşıyor. Ülkemizde Adsense’den çok büyük paralar kazanmak için gerçekten çok çalışmak gerekli. Yabancı ülkelerde ise çok çalışmak yerine akıllıca çalışmak yetiyor. Bunun sebebi ülkemizdeki internet sektörünün yeterince gelişmemiş olmasıdır.

Yabancı ülkelerde tıklama başına 0,50 ile 1,5 dolar arası para veren Adsense, ülkemizde tıklama başına 0,05 ile 0,40 tl arasında para ödüyor. Bu da gerçekten çok ama çok az. Bu sebeple, ülkemizde Adsense’den çok para kazanabilmek için rekabeti olan sektörlerden çok fazla tıklama almak gereklidir.

Küçük bir hesap yapalım. Bir genel blogun günlük tekil hiti 1000 diyelim ve her gün 20 tıklama aldığını varsayalım. Tıklama başına 0,10 tl kazandığını düşünürsek(genel blog olduğu için tıklama başına verilen ücret az) 20x,10=2 tl yapar. Günde 2, ayda 60 tl yapar. Sizce çok mu? bence değil.

Aslında ülkemizde Adsense’den bu şekilde para kazanıldığı için şükretmemiz gerekir. Çünkü Rusya ve Hindistan gibi ülkelerde Adsense’in verdiği ücretler çok daha düşük. Eğer Adsense’den çok çok iyi paralar kazanmak istiyorsanız size tavsiyem İngilizce içerikli bir site açmanız. Bu sayede düşük efor sarf ederek yüksek kazançlar sağlayabilirsiniz.

Aşağıda bir tane yabancı siteden kazanılmış Adsense kazanç görüntüsü paylaştım. Bu resime bakarak biraz fikir sahibi olabilirsiniz.e

Rsimde gördüğünüz gibi CPC yani tıklama başına kazanç 0,34 dolar(sanıyorum ki konusu belli olmayan genel bir site.) Buna rağmen TL’ye çevirdiğimizde tıklama başına 70 kuruşu aşan kazançlar görüyoruz. İngilizce içerikli bir siteniz olsa ve günde 20 tıklama alsa 0,70×20=14 TL günde kazanırsınız. Ayda ise 14×30=420 TL eder. Ziyaretçi sayınızı yükselterek daha fazla para kazanmanız mümkündür.

Google Adsense Şart ve Koşulları ile Program PolitikalarıTüm Adsense yayıncılarının Google Adsense Şart ve Koşullarını ile Program Politikalarını kabul etmesi gerekir.Kabul etmeniz gereken bazı ilkeler ;

    Kendi reklamlarıma tıklamayacagım ve başkalarını da bunu yapmaya teşvik etmeyecegim. Pornografi dahil, yetişkinlere uygun içerik barındıran sitelerde reklam yayınlamayacağım. Telif hakkı kapsamına giren malzemelerin dagıtımını yapan sitelerde reklam yayınlamayacagım. Reklamları tıklamaya teşvik eden ögeler içeren sitelerde reklam yayınlamayacagım.

Adsense’i biraz tanıdıysak, şimdi nasıl kaydolabileceğimize ve bizi bekleyen süreçlere yakından bakalım. Adsense hesabınızın daha iyi olabililmesi için web tasarım ve google optimasyona da dikkat etmeniz gerekir.

 

Adsense kayıt sayfasına geldiğinizde sağ üstte kayıt butonunu göreceksiniz. Eğer görmüyorsanız hesabınızdan çıkış yapın.

İlerleyip site adresinizi, bilgilerinizi vs. girdikten sonra onay sürecini bekleyeceksiniz.

  • İlk Onay Süreci

ilk kaydınızı tamamladıgınızda Adsense sitenizin kurallara uygunlugunu test eden bir onay sürecine alır.Genellikle 1 hafta süren bu süreçte;

* Sitenizde politikalara uymayan içerik varmı? * Sitenizde yeteri kadar içerik varmı?  * içerikleriniz orjinalmi?  * Siteniz kullanıcılar için geçerlimi?

  • İkinci Onay Süreci

Buraya kadar geldiyseni artık sadece 1 adım kalmıştır, reklam kodlarını sayfanıza koymak. Sitenizde istediginiz bir büyüklükte reklam alanı oluşturup, kodlarınızı uyguluyorsunuz ve işlem tamamlanıyor.Bir kaç gün içinde ek bir işe gerek kalmadan Google sizden aldıgı Reklam istegi nedeniyle sitenizi kontrol edip uygunsa kabul ediyor.

Bu sürecte bilmeniz gereken bir şey daha, reklamı ön plana çıkartıcı şeylerden sakınmalısınız. Ziyaretçileri tıklamaya teşvik ederseniz kabul edilmessiniz.”Reklama tıklamalısınız,para kazanalım” gibi reklam alanının etrafını bu tür yazılarla doldurmak yasaktır.

CTE 3611 Memur Alımı Mülakat Sonuçları Bekleniyor (İKM, Katip, Sağlık Personeli, Destek Personeli)

0

On binlerce aday, Ceza ve Tevkifevleri Genel Müdürlüğü 3 bin 611 personel alımı başvuru sonuçlarını bekliyor.
Geçtiğimiz yılın Ekim ayında yayımlanan ilanda Cea ve Tevkifevleri Genel Müdürlüğü bünyesinde istihdam etmek üzere 3.222  infaz ve koruma memuru,  89  büro personeli (ceza infaz kurumu katibi),  58  diğer sağlık personeli (sağlık memuru),   91   teknisyen,  75  destek personeli (şoför),  42  destek personeli (aşçı),  34  destek personeli (kaloriferci) olmak üzere toplam  3.611 personel alımı yapılacağı bildirilmişti. Yayımlanan ilana 100 bine yakın kişi başvuru yaptı.

Türkiye geneli yapılan alımda başvuru yapanlar arasında KPSS puanına göre sıralama yapıldı. Yapılan sıralamanın ardından adaylar boy-kilo ve uygulama sınavlarına çağrıldı. Bu aşamayı geçen on binlerce aday da sözlü mülakatlara alındı. 25 Aralık günü başlayan sözlü mülakatlar Ocak ayının ortalarına kadar devam etti.

Ocak ayının ikinci haftası sona eren mülakatların sonuçları için bekleyiş halen devam ediyor. On binlerce aday, Adalet Komisyonlarının sözlü mülakat sonuçlarını açıklamasını bekliyor. Ancak komisyonlar başvuru sonuçları konusunda sessizliğini halen sürdürüyor.

Önceki yıllarda mülakatların sona ermesinden sonraki 1 hafta içinde açıklanan sonuçların açıklanması, son yıllarda 1-2 aylık süreçlere kadar tırmandı. Bu bekleyiş adayları tedirgin ederken mülakat sonuçlarını bekleyenler, sonuçların bir an önce açıklanmasını ve buna göre hayatlarına yön vermeyi istiyor. sonuçların açıklanması büyük bir heyecan ve tedirginliğe bırakıyor kendisini sonuçların açıklanmasından sonra komisyon komisyon sayfamızda yayınlanacaktır

22.dönem Polis Özel Harekat (PÖH) alımı ne zaman? POMEM başvuru şartları

0

 

Polis Özel Harekat (PÖH) başvuru şartları, lise mezunu olan ve polis olma hedefini gerçekleştirmek isteyen adayların yoğun bir şekilde sorguladığı konu olarak karşımıza çıkıyor. Peki, adayların sabırsızlıkla beklediği 2017-2018 yılında Polis Özel Harekat (PÖH) alımı ne zaman gerçekleştirilecek? Lise mezunu olan adaylar da polis olabilecek mi? Emniyet Genel Müdürlüğü en az lise mezunu Polis Özel Harekat (PÖH) alımı yapılacak mı? PÖH alımları ne zaman yapılacak? PÖH alımlarında hangi şartlar aranacak, kimler başvuru yapabilecek? İşte, merak edilen tüm soruların yanıtları…

22.dönem Polis Özel Harekat (PÖH) alımı ne zaman? POMEM başvuru şartları

Emniyet Genel Müdürlüğü Polis Özel Harekat (PÖHPOMEM21.dönem alımlarında mülakat süreci devam ediyor. Mülakat sürecinin tamamlanması ve adayların polislik için eğitime başlamalarının sonrasında yeni dönem yani 22.dönem polis alımlarının gerçekleştirilmesi bekleniyor. Lise mezunu polis alımı başvuru şartları, polis olmak isteyen gençler tarafından merakla araştırılıyor. 2017 PÖH başvuru şartları lise mezunu polis alımı başvuru şartlarını yerine getirebilen adaylar, PÖH alımının ne zaman yapılacağı hakkında sorgulamalara başladı.

2017-2018 yılında Polis Özel Harekat (PÖH) alımı ne zaman gerçekleştirilecek? Lise mezunu olan adaylar da polis olabilecek mi? Emniyet Genel Müdürlüğü en az lise mezunu Polis Özel Harekat (PÖH) alımı yapılacak mı? PÖH alımları ne zaman yapılacak? PÖH alımlarında hangi şartlar aranacak, kimler başvuru yapabilecek? Polis Özel Hareket (PÖH) başvuruları tarihi belli oldu mu? Polis alımlarının yapılacağı tarih kesinlik göstermemekle birlikte, 2018 yılının 2.veya 3.ayına tekabül ettiği görülmektedir. Şöyle de bir husus vardır ki, POMEM okullarında herhangi bir boşluk bulunuyorsa 10 bin kişilik Polis Özel Harekat (PÖH) alımı bu yıl yapılabilme ihtimali var ancak boşluk yoksa Polis Özel Harekat (PÖH) alımları gelecek seneye sarkabilir.

Polis Akademisi Başkanlığı tarafından öğrenci alımı ilanı hazırlanmakta ve kamuoyuna konu hakkında duyuru yapılmaktadır. EGM’nin özel sınıflarından bir tanesi olan ve seçkin öğrencileri bulunan Polis Özel Harekat (PÖH) sınıf için aralıklarla POMEM’e öğrenci alımı gerçekleştirilmektedir.

18 yaşını tamamladıktan sonra yaptırılan yaş düzeltmelerinde, düzeltmeden önceki yaş dikkate alınmak şartıyla, sınavın yapıldığı yılın 31 Aralık tarihi itibariyle 28 yaşından gün almamış olanlar Polis Özel Harekat başvurusunda bulunabilirler. Henüz yeni dönem Polis Özel Harekat (PÖH) sınıfı için polis alımının ne zaman yapılacağı bilinmiyor fakat yeni dönem POMEM alımlarının en erken 3 – 4 ay sonra yapılacağı tahmin edildiği için PÖH alımlarının da önümüzde ki ilk 6 aylık süreç içerisinde yapılabileceği düşünülmektedir.

POMEM PÖH ALIMI NE ZAMAN YAPILACAK?

Emniyet Genel Müdürlüğü Polis Özel Harekat (PÖH) alımı ne zaman yapılacak, PÖH alımında aranacak şartlar nedir. 21. dönem POMEM alımlarında mülakat süreci devam etmektedir. Mülakat sürecinin tamamlanması ve adayların eğitime başlamasının ardından yeni dönem alımlarının yapılması bekleniyor. Bu da kesin olmamakla birlikte 2018 yılının 2. veya 3. ayına tekavül etmektedir.  POMEM okullarında boşluk varsa 10 bin kişilik PÖH alımı bu sene yapılabilir fakat yoksa Polis Özel Harekat PÖH alımları seneye sarkabilir.

Polis Özel Harekat (PÖH) alımları bilindiği üzere belirli eğitimlerden geçirilerek yapılmakta olup genel olarak alımlar POMEM kapsamında yapılmaktadır. 19. dönem POMEM alımı PÖH sınıfı için yapılmış ve 20. dönem ile 21. dönem alımları ise normal polis sınıfı için yapılmıştı. Şimdi adaylar gözlerini 22. dönem POMEM’e çevirdi ve yeni dönem alımlarının 22. dönem POMEM ile yapılabileceğini tahmin etmektedir.

Henüz yeni dönem Polis Özel Harekat (PÖH) sınıfı için polis alımının ne zaman yapılacağı bilinmiyor fakat yeni dönem POMEM alımlarının en erken 3 – 4 ay sonra yapılacağı tahmin edildiği için PÖH alımlarının da önümüzde ki ilk 6 aylık süreç içerisinde yapılabileceği düşünülmektedir.

PÖH YAŞ ŞARTI KAÇTIR?

18 yaşını tamamladıktan sonra yaptırılan yaş düzeltmelerinde, düzeltmeden önceki yaş dikkate alınmak şartıyla, sınavın yapıldığı yılın 31 Aralık tarihi itibariyle 28 yaşından gün almamış olanlar Polis Özel Harekat başvurusunda bulunabilirler.

2017 PÖH Yaş Şartı: 31 Aralık 1990 ve sonrasında doğanlar, 18 yaşını tamamlamış olmak şartıyla Polis Özel Harekat alımlarına başvurabilirler.

2018 PÖH Yaş Şartı: 31 Aralık 1991 ve sonrasında doğanlar, 18 yaşını tamamlamış olmak şartıyla Polis Özel Harekat alımlarına başvurabilirler.

2016 POLİS MAAŞLARI NE KADAR?

Polis maaşları hesaplanırken özel harekat polisi, çevik kuvvet polisi ya da doğuda görev yapan polis şeklinde maaşlar hesaplanmaz. Özel harekatçı bir polisin maaşı ile normal polisin maaşı aynıdır. Ya da çevik kuvvet polisi ile trafik polisinin maaşı aynıdır. Ancak aldıkları görev tazminatları farklıdır. Batıda görev yapan polis görev tazminatı olarak 100 TL alırken, doğuda görev yapan polis 400-500 TL kadar bir görev tazminatı alır. Ya da doğuda görev yapan bir özel harekat polisi ortalama 1000 TL görev tazminatı alır. Özel Harekat Polisi Maaşı: 4500-5000 TL

POMEM PÖH İÇİN ADAYLARDA ARANAN ŞARTLAR NELERDİR?

Özel harekat birimlerinde istihdam edilmek üzere POMEM’lere başvuru yapacak adaylardan,

a) Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmak,

b) En az lise veya dengi okul olmak üzere, ön lisans, lisans veya bunlara denkliği Yükseköğretim Kurulu tarafından kabul edilen yurt dışındaki yükseköğretim kurumlarından mezun olmak,

c) 18 yaşını tamamladıktan sonra yaptırılan yaş düzeltmelerinde, düzeltmeden önceki yaş dikkate alınmak şartıyla, sınavın yapıldığı yılın 31 Aralık tarihi itibariyle 28 yaşından gün almamış olmak (31 Aralık 1989 ve sonrasında doğanlar),

ç) Emniyet Teşkilatı Sağlık Şartları Yönetmeliğinde belirtilen şartları taşımak,

KPSS ŞARTI ARANACAK!

İçişleri Bakanlığı Emniyet Genel Müdürlüğü ihtiyaçlarına göre her sene yeni polis öğrencisi alımları gerçekleştirmektedir. İlgili alım ilanları EGM tarafından belirtilerek Polis Akademisi Başkanlığı üzerinden kamuoyuna duyurulmakta ve ilanlara başvurular başlamaktadır.

Buna göre bu sene 10 bin 703 kişilik Polis Özel Harekat PÖH alımı yapılması bekleniyordu.Polis Özel Harekat PÖH alımı detaylarına ilişkin yeni haberlerin gelmesi beklenirken PÖH alımı bekleyen adaylara KHK duyurusu haberi geldi. PÖH alımına ilişkin yeni bir KHK yayımlandı peki detaylar nedir?

Yeni bir Kanun Hükmünde Kararname KHK yayımlandı. Yayımlanan KHK’ya göre Polis Özel Harekat PÖH alımlarından bundan sonra KPSS şartı aranacak. Bilindiği üzere 19. dönem POMEM 10 bin Polis Özel Harekat PÖH alımında KPSS şartı aranmamış ve yoğun başvuru gelmişti.

Ancak yeni yayımlanan KHK ile Polis Özel Harekat PÖH alımlarında aranmayan KPSS şartının kaldırıldığı ve yeniden KPSS şartının getirildiği belirtildi. İlerleyen dönemlerde bu şart değişiklik gösterir mi bilinmiyor ancak önümüzdeki PÖH alımlarında adaylardan KPSS şartı aranacaktır.